februari 1, 2024 Pressmeddelande: NOAQ Flood Protection AB växer och välkomnar samarbetet med två starka återförsäljare i Sverige

NOAQ Flood Protection AB får tillskott i Sverige med två nya återförsäljare; InduSafe AB och PlastInject Watersystem. Genom detta samarbete skapar vi en större tillgänglighet av NOAQ Flood Fighting System och tar ännu ett steg mot vår vision att skapa ett översvämningståligare samhälle.

Douglas Hellström, Försäljningschef på NOAQ, delar sin glädje: ”Vi hälsar InduSafe och PlastInject Watersystem varmt välkomna som våra återförsäljare på den svenska marknaden. Deras dedikation och erfarenhet inom sina respektive marknadsområden kommer inte bara att stärka vår marknadsposition utan också göra det möjligt för oss att hantera det ökade behovet som uppstått till följd av de senaste tidernas översvämningar runt om i Sverige. Vi ser fram emot ett givande samarbete och är övertygade om att deras engagemang kommer att bidra till vår gemensamma framgång.”

InduSafe, med sin expertis inom tork- och absorberande material, ser fram emot att inkludera NOAQs innovativa översvämningsprodukter i sitt sortiment. Elias Prasiadis, delägare på InduSafe Supplies AB, säger: ”Efter att noggrant ha följt NOAQs spännande utveckling är vi glada över att välkomna dem som våra nya samarbetspartners. Vi ser deras innovativa produkter som en perfekt komplettering till vårt sortiment av förbrukningsartiklar.”

PlastInject Watersystem AB, som tillhör Lundahl & Hall gruppen, fokuserar på dagvattenhanteringsprodukter. Med applikationer inom rening och fördröjning av dagvatten erbjuder de ett brett sortiment av tungmetallavskiljare och är marknadsledande genom egen tillverkning av dagvattenkassetter.

För ytterligare information om detta samarbete, kontakta:

NOAQ Flood Protection AB: Douglas Hellström, försäljningsansvarig. Mob. 070 333 4261, E-post: douglas@noaq.com
InduSafe Supplies AB: Elias Prasiadis, delägare. Mob. 0761 34 60 83, e-post: elias@indusafe.
PlastInject Watersystem: Björn Olsson VD. Mob. 0703 38 70 03, e-post: bjorn.olsson@plastinject.se

Ladda ned pressmeddelande som pdf.

Drift & Produktion Atellus AB